요트수리!!!와 항해

12/초/2008: (Revised12/9) 최근 관심가진 또 다른 배 Vega 27

cool2848 2008. 12. 7. 06:49

 

얼마 전 크루져들의 홈피에 아래와 같은 배가 매물로 올라왔다: 76년도형 Albin Vega 27.

 

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A 1976 Albin Vega For Sale, Located in Fiji

 

The Swedish built, Albin Vega is well known for its sailing quality and sea keeping ability.

This boat is well equipped for serious ocean cruising. 

Perfect for cruising Fiji, all of the South Pacific or continue around the world.

Read “The Log of the Mahina” by John Neal.

 

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Check out our sail blog and pictures at: www.sailblogs.com/member/littleisis/

 

Dimensions

LOA: 27.1                   Beam:  8.1                 Draft: 3’ 10”

Displacement: 5070 lb             Ballast: 2020 lb

Engines

New 2001,  Yanmar 2 GM diesel, shaft, bearing, and Gori Folding prop.
Tankage

Fuel 11 gallons

Two 26 gallon flexible water tanks, new 2007

Accommodations

Traditional layout: 6' 4" V-berth forward with storage beneath and lockers just aft and starboard; followed by port and starboard settees and galley aft in the main cabin. Multiple lockers and storage bins throughout.

Galley

Gimbaled one burner stove, new 2007

Fresh water pump, new 2007

Salt water hand pump

Electronics and Nav. Equipment

Garmin 162 with Map GPS

Standard VHF

Ground plate, Galaxy whip antenna and all wiring for your SSB

Depth sounder

Compass

Electrical System

Re-wired in 2007 with Marine grade wire

Yamaha portable generator, new 2007

Deck and Hull

Complete deck and hull painted with 2 part epoxy, new 2007

Hard dodger, new 2007

New Albin Vega aluminum windows, 2006

Two heavy duty bilge pumps, new 2007

Upgraded thru Hull fittings, 2007

Tiller steering

Fleming wind vane self steering

Auto Helm Tiller Pilot

Sails and Rigging

Cutter rigged with removable inner forestay

Main, Yankee cut Head Sail, Stay Sail made by Beirig (who make tough cruising sails) all new in 2001 and are in excellent shape. Spinnaker is lightly used, Genoa is in fair condition.

Roller furling for Genoa

Oversized standing rigging with Staylock fittings, new 2001

Headstay is tensioned with light block and tackle on Y plates on split backstay.

Two whisker poles

Masthead LED Tri Anchor light, new 2007

Ground Tackle

35# Bruce    175' 5/16 chain    with 50' nylon rode
 25# Bruce      50' 5/16" chain   150'  nylon rode
 1 Danforth with nylon rode
 1 small dingy Danforth

Safty

4 man Viking Life raft in valise, new 2007

Fire extinguisher, new 2007

Storm anchor

Many misc items

 

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이배는 스웨덴에서 만든 배인데 이렇게 작은 배임에도 불구하고 험한 바다에서의 항해도 견딜 수 있게 무척 단단하게 만들어져 있다고 한다.

이배로 세계일주항해를 완주한 사람들도 있고, 어렵기로 이름난 남쪽바다를 동쪽에서 서쪽으로 한바퀴 돈 사람들도 있다고 한다.

 

매물로 나온 배는 미국의 한 젊은이가 헌배를 사서 자기가 수리를 한 후에 혼자서 캐러비안베이를 여행하고 미국 남동부에 돌아온 다음에, 트레일러에 싣고 미국 오래곤으로 가서 거기서 샌디에고까지 내려왔다가 다시 하와이로 가고 다음에 남태평양으로 가서 현재 거기에 묶여있다고 한다.

이 젊은이는 한 세네달 일해서 돈을 벌고는 다음 세네달은 다시 쿠루즈를 한다고 한다.

그러면서 항해하면서 겪은 자신의 경험들을 위에 적힌 블로그에 간단하게 기록하고 있다.

 

수리하기 전

 

 

수리 후의 선체로 하와이에서 다시 항해 준비 중인 모습

 

 정박된 모습 (귀여운 빨간 접이식자전거가(다혼?!) 배옆에 걸려있다)

 

 남태평양에 정박된 상태

 

 조그만 선실 내부

(배가 작으니 발전기를 포함한 많은 물건들이 앞선실과 심지어는 복도에까지 널려있다)

앞객실은 쎄일을 위한 창고로 쓰이는 듯 하고.

정말 이배에서 마음에 않드는 부분이다...ㅋㅋ

화장실을 없애고 바께쓰에 용변을 보는 것은 철학이 현실을 지배하는 이 친구의 항해에 대한 고집을 보는 듯 하여 그래도 봐주겠지만.

(네~ 전화로 확인했습니다. 확실히 배에 화장실이 없답니다.^^)

다음과 같이 보기좋게 개조한 같은 배도 있던데...

 

 펄링짚쎄일

 

차양을 치고 기타를 즐기는 콕핏에서의 모습 

 

혼자 장거리 원양항해를 위해서는 필수적인 전기도 안먹으면서 바람의 방향을 따라서 갈 수 있게 해주는 윈드베인(풍향타)자동항법장치

 

이배는 매우 작은 쿠루져이지만 (pocket cruiser) 원양항해에는 적합하다고 알려진 오래된 디자인이다.

현재 당장 혼자나 둘이서 장거리 항해를 위한 구조정이나 비상신호기, 발전기, 장동항법장치 등의 장비들이 거의 다 장착되어 있고 가격도 적당하게 싸다.

특히 트레일러에 싣고 이동할 수가 있다는 점도 큰 장점 중에 하나이다.

그래서 아직도 이 작은 배를 사랑하고 아끼고 활발하게 사용하는 사람들이 매우 많다고 한다.

 

나에게는 이배를 사는데 망서리게 하는 이유는 단지 너무 작다는 점이다.

거기다가 선실 내부가 부엌을 포함해서 잘 가꿔있지가 않다.

대부분의 사람들이 항해하는데에 시간을 쓰는 것이 아니라 90%이상의 시간을 항구내에서 정박한 상태에서 살고 자고 먹고하는데 쓰기 때문이다.

그래서 적당히(?) 큰 배가 중요하다고 한다.

또한, 두 사람 이상이 항해하는 대부분의 경우 나처럼 개인적 공간이 필요한 사람들에게도 너무 작은 배는 피곤함을 가져다 준다.

물론 작은 배는 최고 항해속도도 작은 침수선 때문에 낮을 수 밖에 없고, 험한 바다에서 피로도도 높고, 다양한 기자재를 싣으면 배의 전체 무게와 균형에 영향을 미치므로 좋지 않은 영향을 미친다.